Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

hoofdpijn na inspanning

  • Audrey

    Ik ben een vrouw van 34 jaar en sport ongeveer 5 keer per week een uur. Als ik intensief train krijg ik anderhalf uur na de inspanning een enorme hoofdpijn en ik ben extreem moe. Het vreemde is dat deze klachten zich niet voordoen als ik in de avonduren train.Soort inspanning maakt voor de klachten niet uit. Ik drink zowel voor, tijdens als na het sporten voldoende ( gewoon water) en ik ben vegetariër. Weet iemand hoe ik deze hoofdpijn kan voorkomen want ik weet me geen raad meer.

  • H@ns

    Hallo Audrey.

    Ik lees hier over hoofdpijn het volgende, met bloedaandrang naar het hoofd.

    Aconitum D 4, 50 gram

    Vooral voor rechts Belledonna D4, 50 gram

    Spigela links D3,50 gram

    Ten gevolge van vaatkramp Veratum D3,50 gram

    Reumatischse Hoofdpijn

    Colchium D3,50 gram

    Tengevolge van bloedarmoede

    Pulsatila D3. 50 gram

    Zeneuwhoofdpijn

    Gelsemium D3.50 gram.

    Gebruik;Voor allemaal hetzelfde:

    1-2 maal per uur 10 druppels

    Ik weet niet wat voor soort hoofdpijn het is, je zegt dat je vegitariër bent en dat zou mischien een mogelijkheid kunnen zijn, b.v. energie te kort of te weinig weerstand. Door dat je volgens jou voldoende water drinkt kan het wezen, dat je lichaam niet voldoende energie kan opbouwen of opnemen , wat in de avond uren als je mischien meer gegeten hebt het probleem uitblijft of minder wordt.

    Wat je ook kunt doen is? kijk naar binnen of voel van binnen wat die hoofdpijn bij je doet, verzet je je er tegen of zeg je bij je zelf, ik heb hoofdpijn wat heb ik met mijn lichaam gedaan om die hoofdpijn te krijgen, je zegt van sporten, dus je lichaam laat weten dat het protesteerd tegen die sport en in dat uur dat je sport, en vaak als er problemen ontstaan, en die herhalen zich steeds weer wordt dat een aandachts punt om naar te kijken, en bij jezelf nagaan waardoor zoiets veroorzaakt wordt. Als je weerstand bied tegen die hoofdpijn zal dat energie van je vragen, en die energie heb je juist zo nodig, mischien mag ik je een goede raad geven, als die hoofdpijn zich voor doet erken dan dat je hoofdpijn hebt verzet je er niet tegen neem de nodige rust, het is eigelijk zo als je verdriet hebt ga je huilen als uitlaat klep als een kind huilt zal je proberen het te troosten, als je hoofdpijn hebt ga je het negeren en wordt boos of je raakt in paniek.Zou het dan ook niet logies zijn dat je je hoofdpijn zou vertroetelen, verzorgen, lief zijn voor je zelf, ook voor die hoofdpijn, je merkt zelf dat het steeds weer terug komt, en je luisterd niet naar dat signaal, het is je eigen en enigste lichaam dat je hebt. Luister naar je zelf, het zal direkt nog niet over zijn of gaan, maar blijf voelen, luisteren, ik hoop dat je hier wat aan heb,t dat je een gezond leven mag krijgen en houden en verder het beste Gr. Hans.

  • Frans van Immerseel

    Ik heb in de periode 1995/ 1996 vaak hoofdpijn gehad na inspanning (voetbal),

    nadat ik gestopt was met voetballen , ben ik doorgegaan met fietsen, (intensief)

    elke dag naar het werk en regelmatig tochten. Tot afgelopen vrijdag heb ik de

    verschijnselen niet meer teruggehad.

    Vrijdag heb ik na een spinningles weer voor het eerst last van deze hoofdpijn gekregen , bij mij gaat aan de hoofdpijn vooraf (“kokerkijken” in de periode hierboven genoemd), nu was de linkerzijde van beide ogen niet helder, alsof

    je de beelden van beide ogen niet meer tot een plaatje kunt samenvoegen.

    Heel vreemd, het duurt ongeveer een uurtje en dan kan ik ales weer gewoon

    zien, wat overblijft is hoofdpijn, dat duurt meestal 2 tot 3 dagen.

    Is er iemand die dit soort verschijnselen ook heeft.

    Graag een reactie

  • Linda

    Waarschijnlijk heb je zuurstof tekort tijdens het sporten.

    Je houdt dan (onbewust) soms je adem in, of je ademt niet goed door,

    Zo kan het gaan duizelen, en kan je hoofdpijn krijgen.

    Ik heb het zelf niet, maar het komt best vaak voor.

    Probeer op je ademen te letten tijdens het sporten, misschien gaat het dan wel over.

    Groeten Linda.

  • Isabelle

    Mijn zoon van bijna 18 heeft aanvallen van hevige hoofdpijn samengaand met misselijkheid, telkens hij terugkomt van de sportlessen op school! Hij is ook telkens redelijk agressiever als hij thuiskomt, zeker vandaag is het mijn opgevallen!!!

    Toen hij nog voetbalde als hij wat jonger was, gebeurde dit vooral als het warm was en er weinig zuurstof was in de lucht….

    Maar hij gaat nu ook naar de power-training, en daar ondervindt hij geen enkele last van…..

    Kunt u mij helpen om een beetje duidelijkheid te hebben in die situatie, want de huisarts denkt dat het “allemaal toeval” is, maar mijn zoon en ik herkennen wel degelijk een speciaal patroon in zijn hoofdpijnaanvallen……

    Belangrijk: hij heeft geen nekpijn, maar vooral pijn aan de slapen, de wenkbrauwen en bovenaan zijn hoofd….

    Zouden niet genoeg verzordgde hersenschuddingen soms het gevolg kunnen zijn van zijn aanvallen ( die vallen dateren wel van zijn eerste 6 jaren)….

    Ik hoop een antwoord te krijgen op mijn vraag, want we leven toch maar in het ongewisse…..

    Groetjes

    Isabelle

  • Alex

    Hoi Frans,

    Ik heb dat ook. Toen ik nog voetbalde lag ik na de wedstrijden op zondag de hele dag op de bank met vette koppijn. Met zaalvoetballen 's avonds had ik er minder lastvan, omdat ik daarna toch naar bed ging al had ik toen wel de volgende dag last van de hoofdpijn.

    Ik ben uiteindelijk maar gestopt met voetbal, maar kreeg steeds vaker last van hoofdpijn waardoor ik naar de dokter ben geweest en allerlei testen heb gedaan (e.c.g, sporttest, fietsen, zuurstofmeten, echo van de slagaderen, bloedprikken). Uiteindelijk blijkt dat ik ook een te hoge bloeddruk heb, waardoor ik medicijnen heb gekregen. De hoofdpijn is een stuk minder. En ik ben weer begonnen met hardlopen. Alleen nu krijg ik ook dat kokerkijken en heb dan ook 3 dagen last van hoofdpijn. Het is een bonkende hoofdpijn, en het lijkt net dat het een zuurstof gebrek is, maar dat weet ik niet zeker.

    1 keer heb ik zelfs uitvalsverschijnselen gehad nadat ik even een wedstrijdje voetbal speelde ( kon niet meer op bepaalde woorden komen, herkende mijn collega's niet meer bij naam, kokerkijken)

    Ik heb mezelf wel uitgedost met een uitgebreide hartslagmeter van Polar en heb ondervonden dat ik een hoge hartslag van 172 heb tijdens het hardlopen. Als ik deze hartslag te lang heb, dus meer dan 15min. achter elkaar, krijg ik deze klachten. Dus moet ik tussendoor even rustig lopen om mijn hartslag omlaag te brengen. Dan heb ik alleen maar hoofdpijn op dezelfde dag.

    Het is jammer, maar even echt helemaal “leeg”gaan zoals je sommige sporters ziet zit er voor mij niet meer in. Ik zou dat graag willen, maar gaat gewoon niet meer lukken.

    Je hebt er niet veel aan, maar wil even zeggen dat je dus niet de enige bent.

    Alex

    Oja, finimal of daro hoofdpijn poeders werken op dat moment ook niet.

  • Martijn

    Audrey Schreef:

    ——————————————————-

    > Ik ben een vrouw van 34 jaar en sport ongeveer 5

    > keer per week een uur. Als ik intensief train

    > krijg ik anderhalf uur na de inspanning een enorme

    > hoofdpijn en ik ben extreem moe. Het vreemde is

    > dat deze klachten zich niet voordoen als ik in de

    > avonduren train.Soort inspanning maakt voor de

    > klachten niet uit. Ik drink zowel voor, tijdens

    > als na het sporten voldoende ( gewoon water) en ik

    > ben vegetariër. Weet iemand hoe ik deze hoofdpijn

    > kan voorkomen want ik weet me geen raad meer.

  • Roan

    Het verhaal van Audrey (Martijn?) komt mij heel erg bekend voor, ik heb precies hetzelfde.

    Ik heb ook vaak last van hoofdpijn na sporten. Het lijkt op migraine, die na enkele uren kan beginnen. Als het doorzet kan ik er dagen last van hebben. Als ik denk dat het begint (gapen, lage bloeddruk, moe, soms ook minder scherp zien) en ik neem 2 paracetamol zet het meestal niet door. Als ik geen paracetamol neem, of te laat, is er niets meer aan te doen en kan het dus dagen duren. Ik heb niet de indruk dat het met teveel/teweinig drinken te maken heeft.

    En inderdaad, als ik 's avonds sport en dus binnen ongeveer twee uur ga slapen heb ik vrijwel nooit last.

  • Nico

    Audrey, ik herken je verhaal. ‘s ochtend na hevige inspanning knallende koppijn, en bij hevige inspanning ’s middags en ‘s avonds nergens last van. Ik denk dat er maar één oplossing voor is: ’s ochtends niet (te veel) inspannen.

    Cafeïne kan ook effect hebben, maar dat is beperkt, het gaat echt om de inspanning 's ochtends. Ook met cafeïne krijg ik knallende hoofdpiijn die meestal de rest van de dag duurt. Als ik geluk heb is het de volgende ochtend weg.

    Ik heb nu het geluk dat de inspanning beperkt blijft en dat ik niet de hele dag door hoef. Doe ik dat echter wel, dan wordt de hoofdpijn gedurende de dag erger met aan het eind misselijkheid en overgeven, slecht tegen licht kunnen, etc. Ze noemen dat migraine maar het wordt in mijn geval gewoon veroorzaakt door inspanning in de ochtend.

  • piet

    goedendag,

    ik ben net een paar maanden 15 ik heb ONTZETTENDE hoofdpijn het is niet normaal

    als ik me inspan- mastrubeer- ofso dan gaat me hoofd ontzettend hard bonken

    ik wil het liefst me hoofd tegen een kast of een deur aanslaan

    ik dronk een tijdje teveel koffie omdat ik een drukke baan had en zo kon ik wat actiever zijn.

    uhmm zou iemand het kunnen weten wat heti s

    het is stevige hoofdpijn HEEL ME HOOFD drukkende spanning ofso

    boven me wenkbrauwwen tussen me wenkbrauwen me hoofd me slaap heel me hoofd achterhoofd

    ik heb geen klachten in me nek of schouders.

    zou iemand me kunnen helpen ik heb veel verzuim op school leren gaat moeilijk en slapen ook heel moeilijk!!!!! PLEASS