Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Trainen met hartslagmeter

  • Man49

    Ik wil doormiddel van fietsen op een hometrainer en met behulp van een hartslagmeter proberen enkele kilo's aftevallen.

    Kan iemand mij vertellen in welke hartslagzone ik het best kan trainen om vet te verbranden? En hoelang de trainingsessies het best kunnen zijn en hoeveel keer per week?

    Alvast bedankt.

  • ellie

    Trainen met een harstlag meter is voor je hartslag, als je vet wil verbranden zal je toch moeten traininge op basis van calorieen. doormiddel van calorieen verbranden val je dus af mits je dus ook gezond gaat eten.. Trainen met een hartslagmeter is bedoelt voor de conditie bv al sje nu een hartslag heb van 150 bij een training van 20 min en dit een week volhoud dan zal je minder inspanning moeten leveren voor de zelfde aantal min… dus je harstlag zou minder worden..

    Dat betekend dat de conidtie beter gaat worden .. maar afvallen jah dan moet je gezond gaan eten en calorieen verbranden …

    Man49 schreef:

    >

    > Ik wil doormiddel van fietsen op een hometrainer en met

    > behulp van een hartslagmeter proberen enkele kilo's aftevallen.

    > Kan iemand mij vertellen in welke hartslagzone ik het best

    > kan trainen om vet te verbranden? En hoelang de

    > trainingsessies het best kunnen zijn en hoeveel keer per week?

    >

    > Alvast bedankt.

  • hannie

    Man49 heeft gelijk,je kunt zeker wel trainen met hartslagmeter om af te vallen.Je moet zorgen dat je in de zone zit waarin je het meeste vet verbrand.Kijk even op hardloopschema.nl daar kun je je zone`s uitrekenen en dan bepalen met welke hartslag je het meeste vet verbrand.(lijkt me logisch dat je ook je eetgewoontes een beetje aan moet passen)