Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Spierverkramping

  • William

    Hallo,

    Sinds een jaar of zes heb ik last van een overspannen/verkrampt gevoel in de spieren aan de linkervoorkant van mijn zij (Psoas) en aan de linkerkant van mijn rug. In de Psoas zijn de klachten het hevigst.

    Zelf denk ik, maar ik kan er natuurlijk naast zitten, dat deze klachten zijn ontstaan doordat ik jarenlang op hoog en fanatiek niveau heb gesport (rugby) met een blessure aan mijn rechterknie (geen kraakbeen meer onder mijn knieschijf). Hierdoor heb ik mijn rechterkant structureel onderbelast en mijn linkerkant overbelast. Ik heb het gevoel dat ik daardoor een verkeerde houding aan heb genomen, maar het lukt me niet om dit te corrigeren.

    De klachten uitten zich vooral als ik langdurig zit of sta. Aangezien ik bureauwerk verricht, heb ik tijdens werk extra veel last en worden de klachten steeds hardnekkiger.

    Met bewegen en sporten heb ik beduidend minder last.

    Inmiddels heb ik fysiotherapie, mensendieck, ceasar therapie, manueel therapie en ostheopathie zonder succes geprobeerd. Daarnaast hebben diverse onderzoeken plaatsgevonden (mri scans, onderzoek van ingewanden, hart- en longfuncties, etc.). Ook hier is niets uit naar voren gekomen.

    De klachten voel ik de laatste tijd de hele dag door (hoewel ze met name verergeren tegen het einde van een werkdag, als ik dus lang heb gezeten) en belemmeren mij in mijn functioneren en geven mij een continu onrustig gevoel.

    Mijn vraag is of iemand deze klachten herkent en/of iemand tips of oplossingen heeft.

    Alvast bedankt voor een reactie!!!!

  • sarah

    Probeer het eens met innemen van calcium-magnesium tabletten. Dit is een goede remedie tegen kramp. Verder is er een betrekkelijk nieuwe therapie: body stress release. Heb het zelf (nog) niet ondervonden, maar in mijn omgeving wel positieve verhalen over gehoord. Voor info: www.bodystressrelease.nl Misschien de zoveelste therapie, maar wie weet……… Don't give up…………

    Succes ermee!!!

  • marco van schaik

    Is het ook het geval dat je tijdens het bureau werk veel voorover leund en daardoor van die afhangende schouders krijgt???

    Als dat zo is dan is er op de markt een zogenaamde rugrechthouder.

    dit is een band welke de schouders iets naar achter trekt en je daardoor in een goeie houding dwingt. kost een euro of 30 a 40 en is verkrijgbaar bij de thuiszorgwinkel.

    is tevens een reminder dat je de goede houding aanneemt.

    wie weet helpt het.

  • Jan Willem

    Bedankt!

    Met Chiropractie en podotherapie (aangepaste zolen) gaat het al stukken beter. De last is draaglijk maar wl nog steeds aanwezig. Ik het zo'n rugrechthouder aangeschaft en gisteren voor het eerst aangehad. Het is wat wennen, maar ik heb wel het gevoel dat dit het laatste zetje kan geven om mijn houding te verbeteren en wellicht de klachten definitief vaarwel te zeggen!

    Gr. Jan Willem

  • Vino

    Een overdosis aan calcium en magnesium veroorzaakt krampen. Vooral bij het slapen en tijdens het sporten!!!! DUs pas op!!!

  • jos de zwart

    Zodra ik een pen cq potlood,trommelstok kopje drinken enz.oppak,verkrampt mijn volledige rechterarm en kan ik niets meer vasthouden.Scan's hebben niets aangeven.

    Gaarne reactie

    bvd

  • marianne

    Ook ik heb deze klachten, onder in mijn rug, links en doortrekkend naar heup en voorzijde. Ik ben 2 keer aan mijn knie geopereerd en heb hier nog steeds last van waardoor ik waarschijnlijk ook de verkeerde houding heb gekregen. Therapie hielp mijn ook niet. Met een Ipobrufen wordt de pijn en stijfheid wat minder. Tijdens het slapen merk ik ook dat ik erg verkrampt ben.. Erg vermoeiend ook en hierdoor wordt ik erg belemmerd. Suggesties ?

  • Jetty van Hal

    Ik heb het stukje gelezen over rugrechthouder en heb thuiszorg midden Gelderland gebeld, maar die kennen het niet.

    Mijn vraag is bij welke thuiszorg of ergens anders kan ik zoiets kopen

  • Jetty van Hal

    Ik ben al lang op zoek naar een rugrechthouder om rechterop te lopen en te zitten. Kan iemand mij zeggen waar ik die kan kopen. Ik heb geleze op prikbord dat iemand hem bij Thuiszorg had gekocht, maar ik heb bij thuiszorg (de winkel) van Midden Gelderland nagevraagd, maar die wisten van niets.

    Heel graag bericht