Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Spierfysiologie

  • eleonora

    Spierfysiologie is een vorm van natuurlijke geneeswijze gericht op de juiste spierspanning in het lichaam van de mens. Spierfysiologie wordt toegepast in de vorm van massage met behulp van natuurkruiden.

    Een spierfysioloog begeleid en behandelt bij stoornissen in houding en bewegen. Dat kan zijn bij blessures van spieren, pezen, banden en gewrichten. Ook gevolgen van functiestoornissen aan het zenuwstelsel, bloedvaten, longen, hart en huid kunnen behandeld worden.

    De klachten waarmee patienten bij de spierfysioloog komen zijn zeer uiteenlopend: pijn, krachtvermindering, ademhalingsproblemen, zwellingen en beperkingen in de beweging. De aandoeningen kunnen bijvoorbeeld zijn ontstaan tijdens het sport, het uitoefenen van werkzaamheden of door veroudering.

    Voor meer informatie: www.spierfysiologie.nl

  • Martijn

    Eh, naar mijn weten is spierfysiologie de wetenschap die de stofwisseling in de spieren bestudeert, en niet een vorm van kwakzalverij die spamt op forums….

  • Bart Wortman

    Ik heb al lange tijd, ca. 2 jaar , last van verhardinkjes in de m. gluteus medius en de m. piriformis (In mindere mate hinderend). Veel behandeling ondergaan. De ‘gewonde’weg,

    rompstabiliteit, balansoefeningen, rekken en extensief belasten. Manuele therapie, acupunctuur, dry- needling en shock wave therapie. Weinig tot geen verbetering.

    Het verhindert mij om te fietsen, wat ik tot dan toe enthousias deed (ca. 10.000 km/jaar race). Nu eens in de 5-6 dageneen ritje van een km. of 35 om nog iets te blijven doen.

    Het verergert niet en het verbetert niet. Wel direct reactie als ik een enkele keer toch maar eens probeer een beetje door te trappen (is namelijk erg leuk).

    Mijn laatste hoop, voor zover mijn contacten reiken is nu een mogelijke behandeling met bloedplaatjes bij het MCH sportpoli in Leidschendam.

    Suggesties of goede resultaten bij een vergelijkbare blessure zijn erg welkom

    Bart Wortman