Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

inspanningsallergie

  • veerle

    Is er iemand op de hoogte van deze ziekte ?

    Het is enkele maanden geleden begonnen en toen kreeg ik uitslag en zweten en bewustzijnsverlies, ben een paar keer opgenomen geweest maar alle bloeduitslagen waren negatief, niets kon iets aantonen, nu enkele maanden verder gaat het van kwaad naar erger mijn bloeddruk valt volledig weg en was het niet dat mijn vrouw mij vlug had gevonden dan was ik hier niet meer .

    Ik heb een volledig verbod gekregen om ook maar iets van inspanning te doen ben moeten stoppen met werken want de volgende aanval kan fataal zijn en het enige wat ze mij kunnen zeggen is dat ik een inspanningsallergie heb!

    Is hier iemand van op de hoogte en weet iemand wat dit juist teweegbrengt in mijn lichaam ? kan dit verholpen worden door voeding of homeopathie, ik ben de wanhoop nabij , kan iemand mij helpen?

    reacties kunnen jullie doorsturen op mijn emailadres, bedankt voor de moeite!

    Groetjes

  • Hans

    Hallo Veerle.

    Ik heb je brief gelezen en en denk dat als je het tegen gestelde zou kunnen doen dus je niet meer zo druk maken het beter zal gaan, ook een magnetiseur kan jou wat meer energie kunnen geven, ook een hypnotherapeut zou je kunnen helpen, die inspanninsallergie heeft ooit een start punt gehad, en dat is gaan eskaleren nu is het de bedoeling om bij dat punt te komen en waardoor dat punt is ontstaan, als je dat weet en begrijpt waardoor, zou je het mischien los kunnen laten en de boel beter zijn beloop laten.

    Ik hoop dat je hier mee wat kan sterkte er mee. Gr. H@ns.

  • Chantal

    Dit bericht is alweer van enige jaren terug. Maar toch wil ik even reageren. Misschien zijn er nog mensen die hier ook ervaring mee hebben en erover willen praten. Ook ik heb een inspannings/stress allergie. En ik kan me wel vinden in wat hans antwoord op het berichtje van veerle. Het zit allemaal in gezelf. Ik ben vorig jaar 4 keer in het ziekenhuis beland met een anafylactische aanval, waarvan twee keer een shock. 't was bijna einde oefening dus. Uiteraard ontwikkel je hierdoor weer een angst omdat er geen duidelijke aanleiding is. En dat maakt het alleen maar erger. Ergens weet je dat je dus beter met stress moet omgaan, maar het heeft een ontzettende impact op je leven en dat is voor mensen vaak moeilijk te begrijpen. Ik zou graag in contact komen met mensen die dit herkennen. Ik ben ook te bereiken op e-mail adres chantal_baas@yahoo.comHans schreef:

    >

    > Hallo Veerle.

    >

    > Ik heb je brief gelezen en en denk dat als je het tegen

    > gestelde zou kunnen doen dus je niet meer zo druk maken het

    > beter zal gaan, ook een magnetiseur kan jou wat meer energie

    > kunnen geven, ook een hypnotherapeut zou je kunnen helpen,

    > die inspanninsallergie heeft ooit een start punt gehad, en

    > dat is gaan eskaleren nu is het de bedoeling om bij dat punt

    > te komen en waardoor dat punt is ontstaan, als je dat weet en

    > begrijpt waardoor, zou je het mischien los kunnen laten en de

    > boel beter zijn beloop laten.

    > Ik hoop dat je hier mee wat kan sterkte er mee. Gr. H@ns.

  • Hans.

    This message was created automatically by mail delivery software.

    A message that you sent could not be delivered to one or more of its

    recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

    chantal_baas@yahoo.comHans

    Unrouteable address

    —— This is a copy of the message, including all the headers. ——

    Return-path:

    Received: from vmx90.multikabel.net ()

    by vmx10.multikabel.net with esmtp (Exim 4.44)

    id 1G77p8-0008Fy-Qg

    for chantal_baas@yahoo.comHans; Sun, 30 Jul 2006 11:43:02 +0200

    Received: from Opa (84-105-149-24.cable.quicknet.nl )

    by vmx90.multikabel.net (8.13.6/8.13.3) with SMTP id k6U9grbJ031261

    for ; Sun, 30 Jul 2006 11:43:01 +0200

    Message-ID: <001701c6b3bc$bd4ab050$18956954@Opa>

    From: “J.A. Jongsma”

    To:

    Subject: Anafylactiche shock.

    Date: Sun, 30 Jul 2006 11:44:17 +0200

    MIME-Version: 1.0

    Content-Type: multipart/alternative;

    boundary=“—-=_NextPart_000_0014_01C6B3CD.7D1789C0”

    X-Priority: 3

    X-MSMail-Priority: Normal

    X-Mailer: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1409

    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1409

    X-MultiKabel-MailScanner-Information: Please contact helpdesk@quicknet.nl for more information

    X-MultiKabel-MailScanner: Found to be clean

    X-MultiKabel-MailScanner-SpamCheck: not spam

    X-MultiKabel-MX-MailScanner-Information: Please contact helpdesk@quicknet.nl for more information

    X-MultiKabel-MX-MailScanner: Found to be clean

    X-MultiKabel-MX-MailScanner-SpamCheck:

    X-MailScanner-From: hans.jongsma@quicknet.nl

    This is a multi-part message in MIME format.

    ——=_NextPart_000_0014_01C6B3CD.7D1789C0

    Content-Type: text/plain;

    charset=“iso-8859-1”

    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

    Hallo chantal.

    In het medichse encyndlopidie staat een ernstige stoornis in de algemene =

    toestand, meestal ten gevolge van herhaalde inspuiting van =

    lichaamsvreemd eiwit.

    Het zou mooi zijn als je je tegen die inspuiting zou kunnen beschermen =

    en nu de vraag hoe?.

    Het zou kunnen zijn dat je algemane weerstand aan de zwakke kant is, =

    waardoor dat eiwit vat heeft op je algehele bloedcirculatie.

    Ik denk dat als je weestand beter zou worden voor dat vreemde eiwit een =

    weerstand zal zijn, zodat het niet meer die ernstige weerstand in je =

    algemene toestand zal veroorzaken.

    En daar het magnetseren je energie peil weer op dat niveau terug zal =

    brengen zelf nog verder hoger nog om je weerstad voor infectie en wat =

    verder je lichaam zou kunnen schaden.

    Het blijkt dat de reguliregeneeskunde daar niets tegen kan doen zo =

    blijkt dat er naar andere mogelijheden gezocht moet worden.

    Ook het masseren en van je lichaam het healen van je chakra's zal nodig =

    zijn, omdat alles met elkaar te maken heeft.

    Ook regressie hoort bij deze mogelijkheden om je stress die is ontstaan =

    te achterhalen en los te laten.

    Zo chantal dat is mijn verhaal omdat ik ook die anst heb gehad, ook ik =

    heb vele onderzoeken gehad van die hart problemen die ik dacht te =

    hebben, er zal ook wel iets geweest zijn en ook heb mij daar druk om =

    gemaakt.

    Ik kan je aanraden om op zoek te gaan naar een magnetiseur maar ook een =

    masseur en een chakra healer als ze bijden kunnen is dat mooi ben je in =

    een keer klaar en hof je geen drie personen te zoeken.

    Ik hoop dat je hiermee wat kan, ik wens je het beste en dat je nog lang =

    mag leven

    Groeten H@ns.

  • Chantal

    Hallo Hans

    Vanmorgen zag ik een e-mail berichtje in m'n box. Waarschijnlijk heb je gereageerd op m'n bericht, maar er is een foutmelding. Jammer! Want was wel benieuwd naar wat je geschreven hebt. Wellicht kan je direct naar m'n e-mail mailen, chantal_baas@yahoo.com Heb jij ervaring met inspanningsallergie? Groetjes ChantalHans schreef:

    >

    > Hallo Veerle.

    >

    > Ik heb je brief gelezen en en denk dat als je het tegen

    > gestelde zou kunnen doen dus je niet meer zo druk maken het

    > beter zal gaan, ook een magnetiseur kan jou wat meer energie

    > kunnen geven, ook een hypnotherapeut zou je kunnen helpen,

    > die inspanninsallergie heeft ooit een start punt gehad, en

    > dat is gaan eskaleren nu is het de bedoeling om bij dat punt

    > te komen en waardoor dat punt is ontstaan, als je dat weet en

    > begrijpt waardoor, zou je het mischien los kunnen laten en de

    > boel beter zijn beloop laten.

    > Ik hoop dat je hier mee wat kan sterkte er mee. Gr. H@ns.

  • Chantal

    Hoi Hans….oeps…had op op prikpagina.nl een berichtje achtergelaten dat ik een foutmelding heb ontvangen, maar uiteindelijk zag ik je bericht onderaan deze mail.

    Dank voor je antwoord. Je hebt helemaal gelijk! De oorzaak is is een bepaalde spanning of stress en wanneer dat lang blijft hangen (heb sindsdien ook al een periode van hyperventilatie en paniekaanvallen gehad) komt het er gewoon wat heftiger uit. Eindelijk had ik die hyperventilatie overwonnen…heb twee jaar totaal geen last gehad. Heb weer heerlijk kunnen reizen en hoefde eindelijk eens niet na te denken bij m'n ademhaling. Gewoon lekker leven. Tot vorig jaar…deed werk wat ik niet leuk vond, maar wilde het toch blijven doen omdat m'n vriend trots op me was. Dit is mijn trigger dus. Wanneer ik iets blijf doen wat ik écht niet fijn vind, komt het opzetten. En verander ik hier niets aan, dan mond het uit in een anafylactische aanval (Waarschijnlijk dus in combo met een lichte voedselallergie). Vorig jaar was op het nippertje, was al in shock. Dit 4 keer gehad en heel hard m'n best gedaan om m'n angst te overwinnen. Dit ging goed en uiteindelijk had ik m'n leven weer op poten. Genoot weer van alles. Toen werd ik zwanger en durfde ik weer minder omdat ik verantwoordelijkheid voor twee had.

    Heb vrijwel alleen maar thuisgezeten en rust genomen. M'n contract werd niet meer verlengd vanwege de zwangerschap en daar baalde ik behoorlijk van want had het onwijs naar m'n zin. Dus zat wéér binnen vier muren. Dacht dat dit na de bevalling wel zou overgaan. 7 weken geleden bevallen. Helemaal happy met m'n kleine mannetje, maar zit wederom tussen vier muren (kan niet zomaar weg, zeker de eerste tijd niet) en ben nu dubbel angstig dat ik buiten de deur zo'n aanval krijg en niet voor m'n mannetje kan zorgen. Sinds twee weken dus weer hyperventilatie en voel me behoorlijk rot. Je zal het weinig aan me merken. Ben een heel vrolijk type en dender gewoon door, maar van binnen knaagt het behoorlijk. Weet dat ik nu écht heel hard moet werken aan m'n problemen. Weet inmiddels gelukkig waar het aan ligt, dus dat scheelt tijd (psycholoog hebben we al gehad..ha ha…what's next).

    Maar wat is jouw verhaal?

    Groetjes Chantal

  • Jordy

    Hallo

    Ik zit dus ook met een soort van inspanningsprobleem, maar in een lichtere vorm (maar toch nog zwaar om te verduren :s)

    Wat ik dus heb is het feit van, als ik iets doe (kleine of zware inspanning), is het dat er een soort van jeuk ontstaat op mijn huid en het voelt alsof ze met 10 man op je huid zitten te prikken met naalden. Ook krijg ik dit als ik te warm krijg (in de zon lopen of in een warme kamer binnenkomen, maw een verandering van temperatuur)

    Volgens de dokter is hier geen oplossing voor, behalve medicatie nemen, maar als jullie iets beter weten, laat het me aub weten, want ik heb dit nu al zeker voor 8 jaar (ben zelf 16), dus het is echt wel een hel.

    Zeker als je iedere dag met de fiets naar school moet en dus een inspanning doet, waardoor het dus wel degelijk ontstaat.

    mvg

    Jordy