Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Overmatig zweten en warmtestuwing

  • sjaak

    Beste lezer,

    Sinds lange tijd heb ik problemen met de stuwing van warmte in mijn lichaam. Dit vindt al plaats bij een lichte verhoging van de omgevingswarmte, zonnestralen en/of zeer lichte (in-)spanning (naarmate de inspanning toeneemt, draagt zweten zorg voor een gering afkoelingseffect). De warmte stuwt zich voornamelijk op vanuit mijn buik/middenrif richting mijn borst en hoofd. Dit veroorzaakt een opgeblazen gevoel, druk opborstbeen en zorgt ervoor dat ik bij het minst geringe al ga transpireren. Bijvoorbeeld bij het tillen van een doosje kunnen de zweetdruppels al op mijn voorhoofd, rug en oksels staan.

    Opvallend is dat ik 's winters praktisch geen problemen heb. In deze periode kan ik met gemak in een warme kamer stappen zonder dat ik problemen krijg met de warmtestuwing of het transpireren.

    Bijkomende klacht is de pijn in mijn buik/darmen. Af en toe heb ik zeer pijnlijke steken in mijn buik en is mijn stoelgang geheel ontregeld. Deze pijn draagt bij aan een versterking van de bovenstaande klachten.

    Af en toe heb ik het idee dat ik in de overgang ben, want de klachten lijken heel veel op overgangsklachten van mijn schoonmoeder. Maar ja, ik ben 28 jaar en een man, dus het lijkt mij sterk.

    Is er iemand die bekend is met deze klachten en mij er iets meer over kan vertellen? Liever nog: iemand die de klachten kan verminderen. Ik heb al aardig wat mensen geraadpleegt, maar heb nog geen verklaring kunnen vinden.

    Ik verneem het graag van u.

    Met vriendelijke groet

  • Ron

    Hoi Sjaak,

    Ik ben erg benieuwt of je inmiddels een oplossing voor omschreven klachten gevonden hebt. Temeer omdat ik nagenoeg dezelfde klachten heb. En ook ik ben hier verschillende malen mee bij de huisarts geweest, maar tot dusver heeft deze mij niet kunnen helpen. Drie jaar geleden is mijn bloed gecheckt op diabetes, afwijking aan de schildklier en hart. Maar dit bleek allemaal dik in orde te zijn.

    Mocht jij inmiddels een remedie gevonden hebben die deze klachten voor je hebben opgelost dan zou ik het graag van je vernemen.

    Met vriendelijke groet,

    Ron

  • Marc1234

    Goedemiddag,

    is hier inmiddels al meer over bekend? ik heb dezelfde klachten en ben erg benieuwd (topic is nu toch al 4 jaar oud)

    groetjes,

    Marcel

  • Eric-Jan (EHBO Delft)

    Beste Sjaak, Ron en Marc,

    Dat iemand snel gaat zweten bij inspanningen kan duiden op een nier en lever overbelasting.

    De oorzaak van deze ‘simpele’ dingen kan liggen in het feit dat de lever (en nieren) het zwaar hebben de afvoer stoffen van de spieren / bloedsomloop af te voeren. Dit grote orgaan, de lever, dat veel bloed naar zich toe kan trekken, kan vermoeid raken door: a) slechte eet gewoontes, zoals suiker, alcohol en andere voor het lichaam giftige stoffen. b) doordat de spieren vuil (afval stoffen) opslaan, als gevolg van te weinig lichaams beweging, dit komt dan ineens los op het verkeerde moment.

    Mogelijk kunnen jullie drieen een sauna dan ook geen tien seconden vol houden, het advies is dan ook: pas op wat je eet, beweeg meer (zwemmen of joga) en drink bijvoorbeeld eens bietensap (dit reinigt de lever en nieren).

    PS: Warmte stuwing is wat anders, dit ontstaat doordat er een groot vochtverlies is ontstaan door uitputting en warmte. Kenmerken hiervan zijn hoofdpijn en misselijkheid.

    Hoop jullie hiermee van dienst te zijn,

    Groet Eric-Jan (EHBO Delft)

    Marc1234 Schreef:

    ——————————————————-

    > Goedemiddag,

    >

    > is hier inmiddels al meer over bekend? ik heb

    > dezelfde klachten en ben erg benieuwd (topic is nu

    > toch al 4 jaar oud)

    >

    > groetjes,

    > Marcel

  • Joris Snoeren

    Zweten en transpireren kan zeer hinderlijk zijn en mensen ernstig belemmeren in hun dagelijkse bezigheden. Vooral zweethanden, zweetvoeten en zweetoksels zijn veel voorkomende klachten. Lifeworks heeft voor u een ideaal professioneel assortiment samen gesteld!

    Wij bieden verschillende bekende merken aan zoals de Sudormed 1200 en de Hidrex Basic en de Hidrex GP 450. Bij deze behandeling wordt met behulp van een lage elektrische spanning (ongeveer 10 volt) doorgegeven. De lage spanningsstroom die hiervan het gevolg is, leidt tot verminderde werking van de zweetklieren. Het effect hiervan kan meerdere dagen aanhouden. Bij regelmatig gebruik is de zweethoeveelheid weer terug naar een normale standaard. Overmatige transpiratie wordt zodoende voorkomen.

    www.lifeworks-medical.nl

  • Ron 2

    Heb ook die hitte en zweten. Vroeger kreeg ik dat van een biertje of koffie. Maar ben paar jaar blootgesteld aan PAKS/formaldehyde dus nu hele dag in de fik. Ik vermoed dat er teveel toxines rondgaan die ook de bijnieren overprikkelen en daardoor de schildklier opjaagt. Verder is voor de Chinezen teveel hitte een gevolg van een verstoorde nier/hart balans. Dus in inspanning zal het hart belasten en misschien ook weer de nieren verhitten. Wat ik nu doe is smorgens me koest houden, geen lichamelijke dingen doen, puur pc werk etc. En dan rond 2-3 wanneer de bijnieren op laag pitje staan dan doe ik meer lichamelijk werk. Koffie smorgens ook vermijden, die prikkelt ook weer de bijnieren en je hart.