Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

hoofdpijn na sporten

• Monique Scheffer

Eigenlijk heb ik (gelukkig) nooit last van hoofdpijn, maar de laatste tijd steeds meer

als gesport heb. Ik ben nu 36 jaar en sport 2 tot 3 keer per week cardio.

Ik drink veel, maar voel tijdens het sporten de hoofdpijn al opkomen. Na het sporten wordt het steeds erger. Vandaag was ik er voor het eerst ook misselijk bij. Hoe warmer de temperatuur buiten is hoe erger de hoofdpijn.

Kan iemand mij adviseren hoe dit te verhelpen c.q. verminderen? Ik wil sporten echt blijven doen om een beetje normaal op gewicht te blijven.

Alvast bedankt voor de eventuele tips.

Groetjes, Monique

• Anja

Monique, ik had ook altijd hoofdpijn na het sporten, probeer eens extran te drinken i.p.v. water, geloof het of niet, maar bij mij helpt het! (heb ik ook als tip van iemand ontvangen)

of wat je kan proberen is boullion voor die tijd te drinken. (gaat waarschijnlijk om de zouten etc.)

succes

• marco van schaik

denk er wel aan dat je twee verschillende sportdranken heb, je heb de zogenaamde voedingsdranken en de mineraal aanvullende dranken.

Tijdens en direct na het sporten is het beter om een isotoop (mineraal) drank te nemen en niet een voedende drank, echter als je duursport doet en een zeer lange wedstijd of training heb is het handig om voor en tijdens een voedingsdrank te nemen zoals bijvoorbeeld AA High energy. en daarna een isotoop voor heraanvulling van de nodige mineralen welke een versneld herstel geven.

• harald

Hallo Monique,

Ik kamp al jaren met hetzelfde probleem zelfs na jaren vrij intensief sporten. Hoe hoger de temperatuur des te eerder treedt het op.

Het probleem is zeer waarchijnlijk het dikker worden van het bloed waardoor je bloedvaten in je hoofd onder druk komen te staan. Hoe hoger de temperatuur des te meer vocht je zweet en verliest. Zelf drink ik voldoende vooraf en tijdens het sporten, wielrennen en kickboxen, maar niets lijkt te helpen. Naarmate je conditie beter wordt zal je hoofdpijn later komen. Ben zelf deze week weer met kickboxen begonnen en na drie kwartier wordt ik misselijk van de hoofdpijn, terwijl ik bijvoorbeeld wel 2-3 uur met 80-85% max hartslag kan fietsen zonder klachten, zolang de buitentemparatuur maar niet boven de 10 graden stijgt.

Volgende week wil ik bij de dokter Beta-blokkers halen. Die zorgen ervoor dat je bloedvaten verwijden waardoor je bloeddruk in je hoofd afneemt. Tevens drink ik veel koffie en koffie drijft vocht af, dus dat ga ik ook eens minderen.

Ook ga ik isotone dorstlessers proberen, hoewel ik daar niet echt in geloof.

Ik moet toegeven dat ik niet naar de volgende training uitkijk vanwege die hoofdpijn.