Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Erge hoofdpijn na sporten

  • Sportster21

    Hallo,

    Ik ben altijd een fanatiekeling geweest betreft sporten. Ik doe m.n. zwemmen, hardlopen en sinds kort ook fitness. Sinds enkele maanden krijg ik na het hardlopen en het fitnessen enorme hevige hoofdpijn. Het is een sterk zeurende nare hoofdpijn die zo'n uur a 2 uur na de inspanning begint en houdt uren aan. De enige manier om het niet te voelen, is door maar te gaan slapen. Naar mijn idee drink ik genoeg water tijdens/ na het sporten. Ik was voorheen ook nooit bekend met deze klacht.

    Ik heb informatie gezocht op internet, maar ik wordt nergens wat wijzer. Is er een verklaring voor de hoofdpijn?? Misschien tekort aan voedingsstoffen o.i.d.?

    Ik zou graag willen weten wat ik eraan zou kunnen doen want het bederft mijn plezier in het sporten!

    Groetjes,

    Sportster 21

  • Oefentherapeut

    Hoofdpijn na het sporten is een vaker gehoord probleem waarvan de oorzaak niet helemaal duidelijk is.

    Kijk eens op http://www.gezondbewegen.nl/index.php?mod=faq&action=showquestion&item_id=113

    Misschien heb je hier wat aan??

  • Aerobicster78

    Hallo,

    Ik herken de klachten meteen. Ik doe namelijk 1 keer in de week aan aerobic en daarna heb ik altijd vreselijke hoofdpijn. Het begint niet meteen maar ongeveer 1 uur nadat ik thuis ben. Het is ook inderdaad een erg zeurende hoofdpijn wat zich vooral concentreert bovenop het hoofd. En ook ik drink genoeg water dus ik was erg nieuwsgierig naar de oorzaak want dit is echt zo vervelend. Ik sport altijd op donderdagavond en dat noem ik al “hoofdpijnavond” en ik vind aerobic ontzettend leuk maar zo gaat bij mij de aardigheid er ook een beetje af.

    De hoofdpijn is soms zo hevig dat ik er traanogen van krijg en dan kan ik maar zien dat ik op bed kom. Ik denk ik zal eens even op internet rondneuzen of er mensen zijn met hetzelfde probleem en wat er aan te doen is. Dat weet ik nu inmiddels! Oefentherapeut De Jong, bedankt voor de tip!

    Met vriendelijke groeten,

    Yvonne

  • Fabienne

    Hallo,

    Ik weet niet of jullie nog steeds deze hoofdpijn hebben?

    Ik had dit namelijk ook altijd heel erg en werd met de maand vermoeider.

    Als dit samen met nog wat klachten gaat, zou ik eens een mri van je hoofd laten maken, want bij mij is er een hypofyse aandoening ontdekt.

    Doordat er zo weinig over bekend is, heb ik er ook heel lang mee rondgelopen.

    Zeker omdat 80% van nederland vaak hoofdpijn heeft.

    De dokter zei elke keer dat ik spierspanningshoofdpijn heb, maar ik heb dus een gezwel in mijn hoofd… Maak je geen zorgen, wat ik heb is met een pilletje weg te krijgen en ik ben weer helemaal hoofdpijnloos!

    Groetjes!

  • Stanster

    Mijn zoon van 17 heeft 2 weken geleden na intensief sporten iets in zijn achterhoofd horen ‘knappen’ en heeft vervolgens doffe pijn laag in zijn

    achterhoofd gekregen. Dit komt steeds terug na inspanning en hij werd er deze week eenmaal mee wakker.

    Hij volgt de ALO-opleiding, dus sport dagelijks.

    Huisarts heeft geen idee, hij mag een hoofdpijndagboek bijhouden….

    Wie kan hem advies geven?

    Hartelijk dank voor de moeite.

    Een bezorgde moeder.

  • arian

    Ik had last van aura migraine na het sporten. Ik heb wel baat bij een multivitamine capsule die ik dagelijks slik. Mij is ooit gezegd dat magnesium en met name een tekort hiervan oorzaak kan zijn. Advies was een capsule met een vloeibare substantie te kiezen. Inmiddels ben ik al maanden af van migraine aanvallen.