Tot mijn 18e jaar deed ik aan wedstrijdzwemmen, toen volgde een jaar of 7 triathlon en sinds enkele jaren wielren / koers ik op hoog niveau. Dat betekent bijna elk weekend koers en soms zelfs 2. Meestal ga ik dan op maandag een uurtje losrijden. Goed voor de beentjes.

Sinds kort heb ik mijn passie van vroeger, het zwemmen ook weer opgepakt. In mijn weekschema komt de maandag het beste uit (ik ga dan ook samen met vrienden), dus zwem ik op maandag en dan rijd ik dus niet los op de fiets. Het zwemmen gaat erg goed en ik geniet er helemaal van. Heb ook geen last van verzuurde benen oid. En na de zwemtraining (50minuten , alleen maar vrije slag, 200 meters, 100 meters en 50 meters, in totaal +/- 2km) voel ik me ook prima.

Het losrijden plan ik nu 1 dag later, op de dinsdag. Op woensdag heb ik weer een langere en intensieve fietstraining.

In principe doe ik gewoon wat ik leuk vind en wat ‘goed’ voelt, maar ook ben ik benieuwd naar de professionele mening over deze combinatie van de zwemtraining na de intensieve dagen op de fiets in het weekend. Ik ben met name benieuwd wat de invloed op mijn fietsprestatie zou kunnen zijn?

Hartelijk dank voor uw reactie!